Köpvillkor


Beställning

Produkterna beställs genom vår webshop (det går även bra att kontakt oss via telefon). När du lagt in din beställning får du en bekräftelse av oss att vi har mottagit din order.

Queen of Beauty Intl AB mottar inga beställningar gjorda av minderåriga (under 18år) utan målsmans godkännande.

Priser

Alla priserna i webshopen är inklusive moms.
(Vi reserverar oss för felaktiga priser)

Leveranssätt

- Schenker

Vi leverar våra paket med Schenker. Har du valt att förskottsbetala in på vårt BG 5225-0073, skickas dina varor som "standardpaket".

Har du valt "efterkrav" betalar du ditt paket när du hämtar det. Oavsett vad du väljer skickas det ut en avi till dig så du vet att ditt paket har kommit till ditt närmaste utlämningsställe. Leveranstiden från att du har lämnat in din beställning är normalt 2-5 arbetsdagar. 

- Posten

Brevpaket. Alltid 50kr - Max 2kg!
Betalas in på vårt BG 5225-0073. När betalningen är oss tillhanda skickas dina varor som ett 1:a klass brev. Billigaste alternativet med egen risk. 
 
Fraktavgift

Fraktavgiften beräknas på hur mycket dina produkter väger som du har beställt. Samt om du väljer att betala i förskott till vårat bg eller om du väljer att betala dina produkter vid ditt utlämningsställe när du hämtar paketet.

För att få dina produkter på det billigaste sättet skickas dem med 1:a klass brev. Att tänka på då är att brevet inte går att spåra. Sker på egen risk.

Schenker Schenker Privpak

 

Ångerrätt

Som kund kan du alltid ångra ditt köp inom 14 dagar (distanshandelslagen) från det att du hämtat ut ditt paket/beställning. Ångrar du ditt köp så vill vi att du tar kontakt med oss innan du returnerar varorna. Det gäller också om du önskar byta vara.

När de returnerade varorna är tillbaka hos oss och produkten, kartongen och tillbehören är i godkänt skick, betalar vi tillbaka pengarna för de varor du sänt tillbaka. För att ångra sitt köp måste produkt & kartong vara obuten. Du betalar själv för frakten.

Felaktiga varor

Skulle en vara innehålla ett fel, eller att du har fått fel produkt skickad till dig, så vill vi att du tar kontakt med oss. Vi skickar sedan en retursedel så att du kan returnera produterna fraktfritt. Du som kund kan då välja att få ersättningsprodukt eller byta till annan produkt. Vi kan också betala tillbaka pengarna om du vill det.

Restnoterade varor

Skulle just din produkt vara restnoterad meddelar vi dig detta. Du har då möjligheten att välja ny vara eller vänta på att varan skall komma in. Du kan också avbryta din beställning.

Avbeställning

Om inte vi har skickat din beställning kan du avbeställa din order genom att skicka E-post till oss, ringa eller faxa. Om vi redan har hunnit skicka dina varor kan du returnera dem enl. istruktionerna under ångerrätt.

 

  • Outhämtade paket debiteras.
  • Vi leverar endast inom Sverige
  • Vi lämnar ej ut personlig information i tredje hand. De uppgifter ni lämnar till oss används för att kunna ge er bästa service för att behandla er beställning.


Har du några frågor så tveka inte att höra av dig till oss!